L’Ajuntament de Dénia obri el termini de presentació de propostes per als pressupostos participatius de 2021

La dotació pressupostària s’incrementa en esta quarta edició i ascendix a 300.000 euros

La Regidoria de Participació Ciutadana llança una nova edició dels pressupostos participatius, un mecanisme pel qual la ciutadania proposa i vota les actuacions que considera prioritàries que l’Ajuntament de Dénia execute en el seu pressupost d’inversions del 2021. El termini de presentació de propostes comença demà, 8 d'abril, i finalitzarà el 31 de maig de 2020. Les propostes d'actuació han de presentar-se per via telemàtica en la web http://participadenia.es/.

l sistema de participació presenta en esta nova edició una novetat important: se suprimeix la presentació de propostes per barris, ja que s'ha comprovat que les peticions de millores per zones de la ciutat es canalitzen millor a través de les reunions de barri mensuals, i el que haurà de proposar i votar la ciutadania seran projectes de ciutat.

D'entre totes les propostes rebudes en el període de presentació que comença demà, els tècnics municipals en seleccionaran un total de 10, tenint en compte la viabilitat i necessitat per a la ciutat. Eixes 10 propostes són les que es sotmetran a la votació de la ciutadania, durant el mes de setembre, per a prioritzar-les. Una vegada es tinga la llista ordenada per nombre de vots, s'executaran actuacions fins a completar el total del pressupost assignat per a 2021, que ascendeix a 300.000 euros.

En aquesta quarta edició de 2021, la partida pressupostària s’ha incrementat en 50.000 respecte a la d'enguany. Este augment respon, segons assenyala el regidor de Participació Ciutadana, Pepe Doménech, al compromís del govern municipal d'augmentar cada any un 25% l'assignació d'estos pressupostos.