Quique Dacosta i Manuel Vicent representen a Dénia en una trobada virtual de les Ciutats Creatives UNESCO d'Espanya

“Creativitat preventiva” reflexionarà sobre el futur del sector amb la participació de setze personalitats de l'art i la cultura

El xef Quique Dacosta i l'escriptor Manuel Vicent exposaran les seues reflexions sobre les possibles eixides de la crisi del sector cultural espanyol en una trobada virtual que se celebrarà els dies 26 i 28 d'octubre. Tots dos han sigut convidats per l'Oficina de la Innovació i la Creativitat de Dénia per a participar en la primera acció conjunta organitzada per les nou ciutats espanyoles que pertanyen a la xarxa de Ciutats Creatives de la UNESCO.

En aquesta trobada, que porta per lema “Creativitat preventiva”, es comptarà amb professionals vinculats als diferents camps creatius que desenvolupen els projectes d'aquestes ciutats. Manuel Vicent i Quique Dacosta coincidiran en la taula de debat que obrirà les jornades, el dilluns 26 a les 18 hores, amb el títol “Resistirem?”.

A més dels noms aportats per Dénia, en les tres taules programades intervindran 14 personalitats del món de la literatura, com l'editora Silvia Sesé (Barcelona), els músics Mario Torrijo (Llíria) i Llibert Fortuny (Barcelona), l'arqueòleg d'Atapuerca Eudald Carbonell (Burgos), la muralista Anna Taratiel (Terrassa), l'arquitecta de cases sostenibles Elisa de los Reyes (Bilbao), la dissenyadora Mayaya Cebrián (Valladolid),  el cuiner Miguel Cobo (Burgos), l'actriu i dramaturga Yanisbel Martínez (Granada), el pintor i escultor Rodolfo Navarro (Llíria), els cineastes  Roberto Lozano  (Valladolid), Ivan Miñambres (Bilbao) i Jesús Lens (Granada) i l'il·lustrador i dissenyador de videojocs Conrad Roset (Terrassa).

Seguint el fil conductor del títol de la trobada, “Creativitat preventiva”, les taules de debat, dirigides pels representants de les ciutats creatives de Granada, Burgos i Llíria, giraran entorn de l'exposició de les diferents realitats del sector cultural a l'hora de fer front a l'actual crisi, la resiliència dels artistes davant aquesta adversitat i el paper de la creativitat en la reconstrucció de les ciutats del futur.

Dilluns 26 d'octubre

17.30 h Benvinguda de les ciutats UNESCO

18.00 h Resistirem? Els nostres artistes davant la crisi.

Dimecres 28 d'octubre

17.30 h Ens reinventem? Solucions en un nou escenari.

19.00 h Imaginem? El futur de les ciutats creatives.

Les taules de debat es podran seguir a través del canal de Youtube Terrassa City Of Film, ciutat responsable de la difusió i realització de l'esdeveniment.

La trobada virtual es farà un buit també dins de la programació de la SEMINCI, Festival de Cinema de Valladolid, i de la Setmana del Cinema de Terrassa, Ciutats Creatives de Cinema de la UNESCO, amb la presentació dels seus ponents des dels escenaris de tots dos festivals, que se celebren entre el 20 i el 30 d'octubre.

Aquestes dues jornades han sigut organitzades arran de les iniciatives de promoció conjunta del grup de ciutats que formen part de la xarxa UNESCO Creative Cities i que compten amb el suport institucional de l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament del Ministeri d'Afers exteriors.

La xarxa de Ciutats Creatives UNESCO està conformada actualment per 246 ciutats de tot el món de les quals només nou es troben a Espanya: Bilbao (Ciutat Creativa del Disseny) Barcelona i Granada (Ciutats Creatives de la Literatura), Sevilla i Llíria (Ciutats Creatives de la Música), Terrassa i Valladolid (Ciutats Creatives del Cinema), i Dénia i Burgos (Ciutats Creatives de la Gastronomia).