Dénia participa en el Fòrum de Barcelona convocat pel Pacte de Milà

Les ciutats impulsaran l’alimentació de proximitat per a combatre l’emergència climàtica

L’aplicació de polítiques alimentàries de proximitat i el foment del producte local són dos de les eines bàsiques de les ciutats per a  combatre l’emergència climàtica, segons han posat de manifest a Barcelona les 210 ciutats que formen part del Pacte de Política Alimentària de Milà. Com a integrant del pacte, la ciutat de Dénia ha tingut una destacada presència en el Fòrum celebrat aquesta setmana en la capital catalana. El director de l’Oficina de la Innovació i la Creativitat, Floren Terrades, ha seguit els treballs i ha intervingut en tallers de les diferents sessions i l’alcalde, Vicent Grimalt, ha participat en la trobada dels alcaldes.

L’experiència de la pandèmia per la COVID ha posat en evidència la fragilitat del sistema alimentari vigent i, alhora, ha obert una finestra a l’oportunitat per accelerar la seua transformació cap a sistemes més resilients i sostenibles. L’objectiu del Fòrum de Barcelona era reflexionar sobre les experiències viscudes en les ciutats i plantejar les actuacions futures com a motor de canvis culturals, socials i econòmics.

A més de les ciutats, en la trobada han intervingut representants d’institucions internacionals, ONGs, grups i activistes contra el canvi climàtic procedents de diferents parts del món.

La representació de Dénia ha participat en sessions estretament vinculades amb els impactes de les polítiques alimentàries en la vida de les ciutats, els nous marcs normatius de les institucions europees i internacionals i les formes de combatre i previndre els efectes del canvi climàtic. També ha conegut experiències d’altres ciutats i ha assistit a ponències impartides per destacades i influents personalitats dels diferents àmbits i sectors dels sistemes agro-alimentaris, com ara la del fundador i ideòleg del moviment Slow Food, Carlo Petrini.

Durant els dies de celebració del Fòrum, Dénia ha establit contactes amb altres ciutats, institucions i organismes per tal d’encetar línies de col.laboració en diferents camps. A Barcelona s’ha coincidit amb representants que, com Dénia, formen part de la xarxa de Ciutats Creatives de la Unesco, i  s’han reforçat vincles amb el Centre Mundial per a l’Alimentació Sostenible (CEMAS), integrat en la FAO.

Les conclusions i les propostes sorgides en les jornades de Barcelona es traslladaran a la pròxima Cimera del Clima que les Nacions Unides han convocat per a la primera quinzena de novembre a la ciutat de Glasgow.

Dénia participa en el Fòrum de Barcelona convocat pel Pacte de Milà