Llum verda al Pla General Estructural de Dénia

La Declaració Ambiental favorable de la Direcció General del Medi Natural ratifica els criteris d’inundabilitat i creixement aplicats per l’ajuntament

La Direcció General del Medi Natural i d'Avaluació Ambiental ja ha respost a la sol·licitud de l’Ajuntament de Dénia d’una DATE complementària per a revisar algunes de les modificacions plantejades en el primer document de la Declaració Ambiental del Pla General Estructural. I el nou informe dóna per bones la pràctica totalitat de les rectificacions demandes pel consistori.

En primer lloc, quant a les zones declarades com a inundables per eixa DATE inicial, el sector Sant Pere, la zona del Bosc de Diana reservada per a un nou centre escolar, la ubicació prevista per a la futura estació intermodal i els sectors de sòl terciari de la Mistelera i les Tres Torres, finalment poden ser reclassificats com a urbanitzables. La comissió avaluadora entén que, efectivament, la cartografia utilitzada per l’ajuntament, la del Servei Nacional per ala redacció del Pla Director de defensa d’avingudes a la Marina Alta, és més completa i actualitzada que la del PATRICOVA.

Això permet, per exemple, ha assenyalat la regidora de Territori, M. Josep Ripoll, “que s’hi accepte l’ampliació de l’IES María Ibars dins del sector Platja-Torrecremada, que no està afectat per inundabilitat”.

En segon lloc, “el sòl urbanitzable el reduïm, com ens indicaven les modificacions suggerides al Pla Estructural. Però sí s’ha validat el nostre criteri per a les previsions de creixement, és a dir, créixer de manera que tanquem el nucli urbà, el que anomenem el segellat del sòl urbà”, ha destacat Ripoll.

En aquest sentit, s’hi admet la delimitació del sòl urbanitzable de Madrigueres a Dénia fins al camí de la Bota, “per a acabar de tancar la trama urbana”, i el sòl urbanitzable de Jesús Pobre ubicat al voltant del riu rau, “com estava previst, per ser aquesta l’àrea de desenvolupament lògic del poble, però reduït a la meitat”.

Una tercera qüestió que havia de ser esmenada segons el primer informe de la comissió avaluadora, també ha sigut parcialment matisada i sí es podrà requalificar com a urbanitzable la zona verda de les Alqueries-Bosc de Diana. La regidora ha puntualitzat que aquesta requalificació té l’objectiu de facilitar les gestions per a condicionar el parc futur.

Per tant, ha recordat l’alcalde, Vicent Grimalt, “com vam destacar fa uns mesos, el primer informe, que ja era favorable però condicionat a una sèrie de modificacions, no suposava cap entrebanc d’importància per al procés d’aprovació del nou planejament urbanístic de la ciutat”. “Hui anunciem una gran fita”, ha insistit Grimalt, “i efectivament el model urbanístic, i de futur, el projecte de ciutat que hem proposat per a Dénia, ha rebut el vistiplau del màxim òrgan mediambiental”.

“Ens tocava ja redactar un pla perdurable en el temps, que acabe amb l’anarquia urbanística i la inseguretat jurídica conseqüent, i pujar-nos al carro de la sostenibilitat i canviar el que calga canviar per a avançar cap a ciutats més habitables”.

Una vegada conclós aquest tràmit de la DATE, “el més costós”, l’Ajuntament de Dénia redactarà la versió definitiva del Pla General Estructural, amb l’objectiu de tindre’l definitivament aprovat abans que acabe la legislatura.

Llum verda al Pla General Estructural de Dénia