Contingut principal

Ajuntament de Dénia

Actualitat

L’Ajuntament de Dénia recuperarà en 2026 la gestió i recaptació de la taxa de fem i l’impost de circulació

El ple extraordinari ha aprovat, amb els vots favorables del PSPV, Compromís i Vox i el vot en contra del Partit Popular, Vox i Gent de Dénia, comunicar a SUMA que, en data d’1 de gener de 2026, l’Ajuntament de Dénia recuperarà la gestió tributària i la recaptació, tant en període voluntari com executiva, de l’impost de circulació i la taxa del fem, posant fi al conveni d’encomanda que tenia amb l’organisme autònom de la Diputació d’Alacant.

 

L’acord adoptat reitera a SUMA la sol·licitud que faça arribar a l’Ajuntament de Dénia les dades relatives a estos tributs per poder iniciar els treballs de preparació dels padrons de l’exercici 2026 tant de l’impost de circulació com de la taxa del fem.

 

Així mateix, es sol·licita a la Diputació d’Alacant la pròrroga per un exercici més de la cessió de competències a SUMA perquè realitze la gestió tributària i la recaptació de l’IBI, l’Impost d’Activitats Econòmiques (IAE) i de l’Impost d’Increment de Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana fins a garantir que la prestació del servei  per part del personal de l’Ajuntament de Dénia es pot assumir d’una manera més adequada, eficient, eficaç i amb majors comoditats per a la ciutadania de Dénia.

 

El regidor de Serveis Econòmics, Paco Roselló, ha assenyalat que l’Ajuntament de Dénia s’ha garantit els mitjans tècnics –una nova aplicació informàtica especialitzada en la gestió tributària, i humans –s’hi destinen 8 llocs de feina- per poder prestar este servei, “amb la qual cosa aconseguirem estalviar i oferir una millor atenció a la ciutadania”.

 

En este temps, també s’han signat convenis amb l’Agència Tributària (AEAT), la Tresoreria de la Seguretat Social i la DGT, entre altres organismes, que faciliten la interoperativitat de dades per a la gestió dels tributs.

 

El segon punt de l’orde del dia d’este ple extraordinari ha sigut l’aprovació d’una modificació de crèdit per import de 2.472.932,31 euros procedent del romanent de Tresoreria per a atendre actuacions que no poden demorar-se a l’exercici que ve. Entre estes actuacions figuren el parc aquàtic de les Bassetes, l’asfaltat de carrers i millores en les instal·lacions municipals.

 

Este punt s’ha aprovat per majoria amb els vots de PSPV i Compromís, el vot en contra de Gent de Dénia i Vox i l’abstenció del PP.

L’Ajuntament de Dénia recuperarà en 2026 la gestió i recaptació de la taxa de fem i l’impost...

*Informació gestionada pel Gabinet de Comunicació i Premsa de l'Ajuntament de Dénia.

Informació de contacte
Anar al principi de la pàgina